جلسه هم‌انديشی مدیران هيئت‌های انديشه‌ورز برگزار شد.

در اين نشست، خانم دكتر علم الهدی، مدير هيئت انديشه‌ورز خانواده، تعلیم و تربیت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت گفتمان سازی در رابطه با نيازهای دولت و نظام از سوی حوزه و دانشگاه، خاطر نشان کرد: می‌توان بحث‌های رسانه‌ای و تخصصی را با حضور اين دو نهاد به يكديگر گره زد و بر اساس مبانی انقلاب اسلامی به گفتمان سازی در زمينه ايده‌های رشد و پيشرفت اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و … در همكاری با دولت پرداخت.
وی با اشاره به شرایط امروز جامعه بر لزوم حضور متفکران برای رشد اندیشه اسلامی تاکید کرد و حضور حوزه و دانشگاه را در اين عرصه ضروری خواند زيرا اين دو نهاد می‌توانند جهت دهی لازم را ارائه دهند.
در اين نشست، دكتر عاملی، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اقتصاد و الگوی اسلامی پیشرفت معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام دكتر نعمتی، دبير اين هيئت بر لزوم گفتمان سازی علمی پژوهشی به ويژه در عرصه مهم اقتصاد در همراهی و كمك به دولت اشاره و از ظرفيت حوزه علمیه خراسان در اين رابطه گزارشی ارائه كردند.
دكتر امین خندقی، مدیر هیئت اندیشه‌ورز هنر و رسانه معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نيز از توانمندی‌های اين هيئت در فرهنگ سازی و ظرفيت شناسی در اين زمينه گفت و بر اولويت داشتن مسئله هنر كه مردم به طور روزانه با آن سر و كار دارند، تاكيد كرد.
حجت الاسلام روحانی، دبير هيئت انديشه‌ورز دين، سلامت و سبك زندگی و حجت الاسلام ملكوتی تبار، هيئت انديشه‌ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی نيز با اشاره به فعاليت‌های انجام شده در اين دو هيئت، برای همكاری لازم در ارائه نظرات علمی و همراهی با دولت و نظام در زمينه‌های پژوهشی مربوطه اعلام آمادگی كردند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.