هنر و صنعت انیمیشن و اتقاقاتی که در جهان انیمیشن در قرن اخیر افتاده است.

هنر و صنعت انیمیشن و اتقاقاتی که در جهان انیمیشن در قرن اخیر افتاده است.

هیئت اندیشه­ ورز هنر و رسانه در ادامه آشنا کردن علاقمندان و طلاب گرامی به مباحث تخصصی هنر ورسانه، نشست شانزدهم را با عنوان «فلسفه وجودی انیمیشن و سیر تکاملی آن(1)» توسط استاد محمد جواد قاسم‌پور در تاریخ 4 مهر ماه ۱۳۹۸ برگزار نمود.

انیمیشن با موضوع القاء حرکت در تصویرهای ثابت شکل گرفته است. این هنر چنان مورد توجه قرار گرفته است که به یک صنعت مهم و درآمدزا تبدیل شده است و این اهمیّت موضوع را مشخص می­‌نماید.

انیمیشن و پویا نمایی راه پر فراز و نشیب را سپری کرده و دارای مکتب­‌های مختلف شده است. زمانی که انیمیشن شروع شد و هنر انیمیشن در میان هنرمندان آرام آرام شناخته­‌تر گردید، کشورهای مختلف به سمت ساخت انیمیشن روی آوردند.

کار علمی، تیزر، جلوه­‌های ویژه، ترکیب انیمیشن ساخته شده با فیلم، ساخت انیمیشن برای سرگرمی کودک و نوجوان، ساخت محیط­‌های شبیه سازی شدۀ واقعی، ساخت بازی­‌های کامپیوتری و… از کارکردهای مهم انیمیشن است که این حرفه را با سودآوری مادی گره زده است. انیمیشن پیوند عمیقی با تربیت انسان­‌ها و آموزش آنها دارد.

در این نشست پیرامون هنر و صنعت انیمیشن و اتقاقاتی که در جهان انیمیشن در قرن اخیر افتاده است، بحث شد. برخی از زوایای انیمشین واکاوی گردید. از جمله معنای انیمیشن، چگونگی ساخت و سیر پیشرفت آن از مواردی است که در این بحث از اهمیّت بسیاری برخوردار است.

 

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.