مرجعیت رسانه تحلیل و برسی شد.

مرجعیت رسانه تحلیل و برسی شد.

هیئت اندیشه­ ورز هنر و رسانه در ادامه آشنا کردن علاقمندان و طلاب گرامی به مباحث تخصصی هنر ورسانه، نشست شانزدهم را با عنوان «فلسفه وجودی انیمیشن و سیر تکاملی آن(3)» توسط استاد محمد جواد قاسم‌پور در تاریخ 2 آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار نمود.

در قرن اخیر، رسانه سهم بسیار جدی‌تر و بیشتری در زندگی انسانِ مدرن پیدا کرد و از این­که رسانه فقط در حوزۀ تبلیغات اطلاع­‌رسانی می‌کرد، فراتر رفت. رسانه از ساحت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی و اطلاع دادن و تبلیغات، پای خود را فراتر گذاشت و مرجعیت پیدا کرد و اکنون نقش جهت دهی را ایفا کرده و سیاست‌گذاری می‌کند.

رسانه در دنیای کنونی تصمیم‌سازی کرده و معادلات اجتماعی و سیاسی را تغییر می­دهد. خود را در فضای خانواده‌ها قرار داده است. این امر می­تواند رفاقت بین پدر و مادر با فرزندشان را بیشتر کند یا برعکس دشمنی را بین آنها بیشتر سازد. در حوزۀ رابطه بین دولت‌ها، حاکمیت و ملت‌ها دخل و تصرف دارد، معادلات را تغییر می­‌دهد. سهم رسانه در حوزه­‌های سیاست، اجتماع، فرهنگ، هنر، مسایل خانوادگی، مسایل علمی فناوری و تکنولوژی سهم بیشتر، جدی‌تر و عمیق‌تری از گذشته پیدا کرده است.

این بحث از این حیث اهمیت دارد که راه روشنی پیش روی کسانی که عزم جدی برای ورود به حوزه رسانه و فعالیت در این فضا را دارند، قرار می‌دهد. چه به صورت مطالعاتی و نظریه‌ای، چه به صورت عملی و تجربی این بحث برای مشتاقان فعالیت در این میدان، بسیار مفید و مبنایی است.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.