برخی از آسیب‌های تولیدات هنری عرصه کودک بررسی شد.

آسیب‌های فعالیت‌های هنری و اهمیت انجام کارهای هنری برای کودکان مورد برسی قرار گرفت.

هيئت انديشه ورز هنر و رسانه در راستاي تبيين هنر ديني و چیستی آن، نشست تخصصي سی و یکم را با عنوان «آسیب‌شناسی فعالیت‌های هنری در عرصه کودک و نوجوان» توسط استاد محترم حجت الاسلام سید علی پورحسینی در تاريخ 22 آبان‌ماه 1399 برگزار نمود.

در اين نشست كه در سامانه اسكاي روم برگزار شد، حجت الاسلام پورحسینی با بیان این‌که دنیای کودک و نوجوان بسیار پیچیده و بزرگ است و باید از جهات مختلف این امر شناخته شود، به اهمیّت مسئله هنر از منظر مقام معظم رهبری اشاره کرد.

 استاد حوزه با اشاره به ظرفیت حوزه علمیه در عرصه هنر، تبلیغ را از مصادیق هنری معرفی کرد. وی با بیان این‌که هنر در ذات افراد است که باعث انتقال مفاهیم زیبا می‌شود، حوزه علمیه را دارای هنرمندان بزرگی دانست.

استاد پورحسینی با اشاره به این‌که فعالیت‌های هنری با آسیب‌هایی روبرو است به چهار آسیب مهم در این زمینه اشاره کرد که عبارت است از: 1. محدود کردن تعریف هنر 2. مشخص نکردن دامنه هنر و یا محدود ساختن آن به امری خاص 3. صنعتی ندیدن مقوله هنر 4. نبود ساختار منظّم و یکپارچه در ساحت هنر و رسانه

وی در توضیح آسیب‌های یاد شده ابراز داشت: نگاه محدود، توجه به رشته‌های خاص و برخورد سنتی به هنر خصوصا در عرصه کودک و نوجوان از آسیب‌های هنری است. همچنین صنعتی ندیدن هنر باعث شده است تا مهمترین مخاطب این عرصه که کودکان و نوجوانان باشند، مورد بی‌توجهی قرار گیرند.   استاد پورحسینی در نتیجه‌گیری بحث گفت: کودکان و نوجوانان پایه‌های شکل‌گیری تمدن اسلامی به شمار می‌آیند؛ بنابراین باید قرارگاه و ستادی شکل گیرد تا نیروی انسانی این عرصه شناخته شده، نیازهای رصد گردیده، امکانات سنجیده گشته و درنهایت تولیدات هنری به سرانجام رسند.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.